Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

4 Pułapki, których jako agent powinieneś unikać

Rozumiemy wyzwania, z jakimi profesjonaliści od ubezpieczeń walczą każdego dnia. Aby pomóc Wam uniknąć często popełnianych błędów, zestawiliśmy listę czterech najczęstszych powtarzających się wśród agentów.

Pułapka #1: Nie wykorzystywanie pełnych możliwości internetu
W ostatnich latach internet zmienił ‘twarz’ biznesu, w tym branżę ubezpieczeniową. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez KPMG, porównanie rynku polskiego do bardziej dojrzałych rynków europejskich, mimo istnienia istotnych różnic między nimi, pokazuje, że kanały elektroniczne mogą mieć spore znaczenie w dystrybucji i obsłudze ubezpieczeń majątkowych. Znajomość rozwoju sprzedaży ubezpieczeń direct na wybranych rynkach europejskich może stanowić cenne wskazówki co do kształtu zmian na polskim rynku ubezpieczeniowym. (…) europejskim liderem sprzedaży polis metodą direct jest Wielka Brytania. W roku 2005 prawie 7 mln klientów w Wielkiej Brytanii kupiło polisę majątkową przez Internet - prawie 2 razy więcej niz na czterech pozostałych największych rynkach europejskich.
Warto też zwrócić uwagę na to, że 58% polskich internautów wykazuje zainteresowanie zakupem polisy ubezpieczeniowej przez Internet.

Biorąc pod uwagę fakt, że liczba osób wykorzystujących Internet do załatwiania coraz większej ilości codziennych spraw wzrasta, rozważ wykorzystanie najnowszych trendów - zbuduj stronę internetową. Wraz ze wzrastającą liczbą klientów chcących kupić ubezpieczenie przez Internet, zbudowanie własnej strony firmowej jest wręcz niezbędne.

Załóż blog. Jak blogi mogą pomóc tobie Ci w rozwoju biznesu? Po pierwsze wyszukiwarki internetowe uwielbiają strony internetowe, które skupiają się wokół jednego lub dwóch tematów. Posiadanie bloga ze specyficzną tematyką, spowoduje, że znajdziesz się wyżej w rankingach wyszukiwarek, co naturalnie przełoży się na wzrost klientów odwiedzających twoją stronę internetową. Możesz umieścić na swoim blogu takie rzeczy jak anegdotki ubezpieczeniowe, porady jak wykupić ubezpieczenie, porady oszczędnościowe, możliwości są naprawdę nieskończone.

Pułapka #2: Ograniczona sprzedaż rodzajów polisy.
Sprzedaż jednej czy dwóch rodzajów polis ubezpieczeniowych należy już do przeszłości.  Dzisiaj agenci ubezpieczeniowi zajmują się sprzedażą większej ilości rodzajów ubezpieczeń, zyskując tym samym liczbę klientów. Sprzedaż polis o różnorodnym zastosowaniu jest wygodnym rozwiązaniem dla klienta, który u jednego, sprawdzonego agenta może zaspokoić wszystkie swoje potrzeby ubezpieczeniowe – oszczędza czas, a niejednokrotnie i pieniądze.

Pułapka #3: Uboga obsługa klienta
Samo wchodzenie klientów na strony internetowe nie oznacza, że nie potrzebują oni dodatkowego źródła informacji czy odpowiedzi na ewentualne pytania. Aby sprostać ich potrzebom, wiele towarzystw ubezpieczeniowych zwraca się z pomocą do call centers o całodobową dyspozycyjność dla klientów siedem dni w tygodniu. Wielu agentów zatrudnia również przedstawicieli z działu obsługi klienta, którzy zajmą się pytaniami konsumentów, skargami i alternatywnymi zmianami w istniejącej już polisie ubezpieczeniowej. Ty na swojej stronie internetowej możesz umieścić dział „Najczęściej zadawane pytania”, czyli FAQ. Systematyczne rozbudowywanie tego działu pozwoli Twoim klientom uzyskać odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań.

Pułapka #4:  Brak wyznaczania nowych celów – spoczęcie na laurach
Większość profesjonalistów jest zgodna co do tego, że wyzwania są niezbędne dla rozwoju. Tymczasem zaskakująco często słyszymy od pośredników ubezpieczeniowych działających na polskim rynku, że na nic nie mają czasu, ponieważ od rana do wieczora obsługują klientów. To bardzo dobrze z jednej strony, jednak czy naprawdę osiągnąłeś w swojej branży już wszystko? Czy obecni klienci pozwalają Ci żyć na zadawalającym Cię poziomie? Działanie na zasadzie „dobrze jest, jak jest” może być zgubne. Przekonali się o tym ostatnio doradcy finansowi, którzy nie zabezpieczyli sobie alternatywnego źródła dochodów. Wielu z nich – jeszcze niedawno bardzo zamożnych – dziś ledwo wiąże koniec z końcem. Wyciągnij z tego nauczkę!

Anna Dworaczyńska
Ubezpieczeniaonline.pl




 


Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.

ul. Gen. Władysława Sikorskiego 2-8
53-659 Wrocław

tel. +48 22 270 00 44