Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Agencie – zorganizuj swoje miejsce pracy

Wykonywanie czynności agenta zawsze wymaga zorganizowania miejsca, które tę działalność umożliwi. Sprzedaż ubezpieczeń może odbywać się w specjalnie zorganizowanym lokalu, w domu klienta lub w miejscu jego pracy. Jednak agent także powinien mieć swoje miejsce pracy, własny kąt, w którym będzie trzymał dokumenty, dotyczące firmy i te związane ze sprzedażą ubezpieczeń (druki wniosków, polis i inne materiały). Miejsce to powinno być niedostępne dla dzieci i możliwie dobrze odizolowane od głośnej części mieszkania. Chodzi o zapewnienie spokoju w czasie pracy, nauki, planowania, rozmów telefonicznych.

Agent ubezpieczeniowy potrzebuje bardzo skromnych narzędzi do prowadzenia swojej działalności (w porównaniu chociażby z firmą produkcyjną). Minimum, które w określonych warunkach może być wystarczające, to papier i długopis. W materiały, takie jak formularze wniosków, polis, ogólne warunki ubezpieczenia czy ulotki informacyjne zaopatruje agenta zakład ubezpieczeń. Zakład może też, ale nie musi, wyposażyć agenta w inne narzędzia pracy.
Jest kilka przedmiotów, które w pracy agenta ubezpieczeniowego będą niezwykle pomocne. Nie tylko ułatwią one pracę, ale także ją przyspieszą, spowodują, że unikniesz błędów, a także będziesz w oczach klienta wyglądał profesjonalnie. Do wspomnianych przedmiotów należą:

Kalendarz, terminarz, notes elektroniczny – bardzo pomocne w planowaniu pracy, spotkań z klientami, zawierające pewien zasób podstawowych informacji, dotyczących ubezpieczeń i klientów. Nie ma nic gorszego, niż spóźnić się na umówione spotkanie z klientem. W efekcie takiego spóźnienia zastajesz zdenerwowanego klienta, który już wyrobił sobie zdanie o Tobie i o produktach, które masz mu dopiero zaprezentować. Kalendarz czy terminarz uchronią Cię przed taką gafą. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz regularnie wprowadzał uaktualnienia. Oprócz terminów spotkań, notes może posłużyć Ci jako zbiór podstawowych informacji o klientach, o twoich obowiązkach, itp. Jeśli będziesz dobrze zorganizowany, to z pewnością zadziała na Twoją korzyść. A zapisywanie ważnych informacji na przypadkowych kartkach, które łatwo można zgubić, nie jest dobrym pomysłem.

Kalkulator – ułatwia prawidłowe obliczenie wysokości składki ubezpieczeniowej i prowadzenie rachunków. Nie ma nic gorszego, kilkukrotne mylenie się podczas obliczania składki. Klient wówczas coraz bardziej się niecierpliwi. Klienta bardzo często interesują symulacje dotyczące co najmniej kilku różnych wariantów składek - kalkulator pomoże Ci szybko i bezbłędnie określić ich wysokość.

Teczka lub estetyczny pojemnik na dokumenty – przedmioty te świadczą o Tobie. Nie wypada zjawić się na spotkaniu z dokumentami w reklamówce czy porozrzucanymi w różnych miejscach. Oprócz fachowej wiedzy i umiejętności jej przekazania w odpowiedni sposób, agent ubezpieczeniowy musi także odpowiednio wyglądać. Jest to wyrazem szacunku w stosunku do klienta. Oprócz odpowiedniego garnituru, zadbaj również o estetyczną teczkę na dokumenty i, co jest równie ważne, starannie je w niej poukładaj. Wypadające na podłogę materiały nie wróżą dobrze Twoim interesom.

Telefon – to bardzo potrzebne narzędzie pracy agenta. kosztuje kilkakrotnie mniej, niż inne sposoby dotarcia do klienta i jest bardzo wygodną formą komunikowania się. Jeśli jesteś trudno uchwytny, klient może w końcu zrezygnować z prób znalezienia Ciebie i zgłosić się do agenta, który dzięki telefonie komorkowemu jest dostępny w każdej chwili.

Komputer z drukarką
– w obecnych czasach chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, jakie zalety ma posiadania komputera. Dobrze gdyby był to komputer z dostępem do Internetu, tak, abyś w każdej chwili mógł pobrać z sieci potrzebne informacje, opracować je, wydrukować, przedstawić na rozmowie z klientem. Materiały, które są elegancko wydrukowane bardziej zainteresują klienta, aniżeli mało czytelne zdania napisane szybko na kawałku kartki. A każdemu agentowi zależy przecież na tym, by wyglądać profesjonalnie.

Samochód – umożliwia szybki kontakt z klientami i zakładem ubezpieczeń, zwłaszcza przy prowadzeniu działalności na rozległym, słabo wyposażonym w środki komunikacji publicznej terenie. Mając własny samochód, jesteś w stanie w krótszym czasie dotrzeć do klienta, możesz mieć kilka spotkań dziennie i nie uzależniać się od środków komunikacji miejskiej czy podmiejskiej.

Inne narzędzia pracy – dzienniki, lokalne gezety, prasa branżowa, wydawnictwa fachowe, publikacje statystyczne itp. Dzięki nim możesz przez cały czas dokształcać się, być na bieżąco z wprowadzanymi zmianami. Ddzięki publikacjom statystycznym zdobywasz informacje, które mogą posłużyć Ci jako argument w czasie rozmowy z klientem. Pamiętaj, że materiały, które otrzymasz od swojego towarzystwa ubezpieczeniowego, nie powinny być jednymi, jakie przyswoisz. Na przestrzeni lat towarzystwa zmieniają bowiem zakres oferowanych produktów, wzbogacają oferty, zmieniają się również
warunki gospodarcze i potrzeby ludzi. Aby zatem stać się naprawdę profesjonalnym agentem ubezpieczeniowym, powinieneś stale się dokształcać.


Ubezpieczenie.com.pl/Ubezpieczeniaonline.pl




Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.

ul. Gen. Władysława Sikorskiego 2-8
53-659 Wrocław

tel. +48 22 270 00 44