Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Internetowa oferta ubezpieczeniowa; jak budować swój wizerunek poprzez e-mail

Treść i forma oferty, którą poprzez e-mail przesyłasz do klienta, są bardzo ważne. To od wrażenia, jakie zrobi na odbiorcy przesłana przez Ciebie wiadomość, zależy jego decyzja o nawiązaniu z Tobą współpracy. Nawet, jeśli jesteś znakomitym specjalistą w branży ubezpieczeniowej, możesz ponieść porażkę w staraniach o pozyskanie klienta, jeśli przesłany przez Ciebie e-mail nie sprawi na nim dobrego wrażenia. O czym należy pamiętać, konstruując e-mailową ofertę ubezpieczeniową?

 

Netykieta

Przede wszystkim zwróć uwagę na podstawowe zasady netykiety, czyli reguły grzecznościowe, funkcjonujące w Internecie.

  • Dbaj o poprawność językową listów – błędy ortograficzne, literówki i nielogiczne zdania mogą poważnie zaszkodzić Twojemu wizerunkowi w oczach klienta. Korzystaj z pomocy narzędzi sprawdzających pisownię, by ustrzec się przed błędami. Używaj także polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonki np. "ą").

  • Nie stosuj niepotrzebnie wielkich liter – wypowiedź zapisana wielkimi literami wg zasad netykiety oznacza krzyk. Nie trzeba tłumaczyć, że podnoszenie głosu w kontaktach z klientem nie jest mile widziane.

  • Wprowadzając do swojej wiadomości cytaty z wypowiedzi klienta, wyróżnij je poprzez umieszczenie w osobnym wierszu. Cytuj tylko te fragmenty wypowiedzi klienta, które są potrzebne.

  • Nadawaj wysyłanym wiadomościom tytuły adekwatne do treści. Dobrze jest także zaznaczyć w tytule, że przesyłasz wiadomość w nawiązaniu do złożonego zamówienia. Zbyt ogólnikowy lub brzmiący jak reklama tytuł może być przez program pocztowy lub nawet przez samego klienta potraktowany jako SPAM.

  • Podpis w stopce e-maila nie powinien być dłuższy, niż 3-4 linijki. Poprzedź go również separatorem, np. „—”.

  • Aby e-mail działał prawidłowo w skrzynce mailowej każdego typu, przesyłaj listy w formacie tekstowym, a nie w HTML-u.

 

E-mailowa oferta ubezpieczeniowa

By e-mailowa oferta sprawiła na kliencie dobre wrażenie, poza ogólnymi zasadami netykiety, Twoja wiadomość powinna także zawierać szereg innych elementów.

 

Co powinieneś zawrzeć w mailu:

  • krótkie, ale jasne przedstawienie i omówienie oferty (klient może nie zrozumieć danych zawartych w ofercie ubezpieczenia, przesłane tabelki ilustrujące wysokość składek mogą być dla niego niejasne);

  • sprecyzowanie, co obejmuje ubezpieczenia (np. w formie punktów); możesz wskazać najważniejsze korzyści ze skorzystania z tej właśnie polisy;

  • linki do stron, na których klient może znaleźć szczegółowe dane dotyczące oferty;

  • krótkie (jednozdaniowe) wyjaśnienie, co znajduje się w dołączonych załącznikach;

  • zapewnienie, że jesteś do dyspozycji/ chętnie odpowiesz na pytania, rozwiejesz wątpliwości itp.

 

Co powinno znajdować się w stopce (czyli dodawanym do treści maila podpisie):

  • imię, nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe (adres biura, nr telefonu), nazwa towarzystwa, które się reprezentuje, link do strony internetowej towarzystwa;

 

Co powinno znaleźć się w załącznikach:

  • OWU – ich miejsce jest w załącznikach pod mailem, a nie w treści wiadomości;

  • pełna oferta ubezpieczenia, dostosowana do potrzeb klienta, uwzględniająca podane przez niego w formularzu rejestracyjnym dane;

  • tabelki, wykresy – jeżeli chcesz je przesłać klientowi, lepiej także umieść je w załącznikach.

Zwróć uwagę na nazwy załączanych plików – powinny być precyzyjne.
 

O tym też należy pamiętać:

  • Warto napisać, co zostało przez Ciebie uwzględnione w kalkulacjach wysokości składki.

  • W ramach jednej prezentowanej polisy możesz przedstawić kilka wariantów ubezpieczenia, np. pakiet pełny i podstawowy.

Możesz także…

  • zacząć od krótkiego zaprezentowania swojej osoby;

  • wkleić w treść maila swoje zdjęcie – dopełni ono internetowy wizerunek agenta; oczywiście wysłane zdjęcie musi mieć poważny charakter i być odpowiednio sformatowane, by wyglądało profesjonalnie;

  • dodać informację, jakimi obszarami ubezpieczeń się zajmujesz – klient zyska przeświadczenie o rozległości Twojej wiedzy z dziedziny ubezpieczeń i być może zainteresuje się podpisaniem także innej polisy.

Partnerzy

Nasze formularze są dostępne na największych polskich portalach:

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.
(dawniej Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o.)
ul. Sycowska 44
51-319 Wrocław

tel. +48 71 320 71 77
fax +48 71 320 71 74