Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Jak radzić sobie z klientem

Bądź cierpliwy. Daj mu się wykrzyczeć. Nie polemizuj.

Mów normalnie (nie delikatnie).
  Mów do klienta takim tonem, jakby i on zwracał się do Ciebie normalnie – nie krzycz, nie warcz, nie cedź przez zęby, nie obrażaj się. Wkrótce osoba krzycząca zorientuje się, że to jego ton nie pasuje do rozmowy. Nie można również przesadzać w drugą stronę – równie irytujące jest, kiedy ktoś odnosi się jak do dziecka albo jakby próbował uspokoić wariata.

Odczuj empatię.
Postaw się w roli klienta. Może faktycznie zdarzyło się coś, co mogło go wyprowadzić z równowagi.
Miej pewność, że rozumiesz co klient do Ciebie mówi. Większość konfliktów wynika z powodu drobnych lub przypadkowych nieporozumień pomiędzy Tobą a klientem. Staraj się dotrzeć do sedna nieporozumienia, a łatwo zażegnasz konflikt.

Przyjmij winę na siebie.
Nawet jeżeli wina leży po stronie klienta, są sytuacje w których warto wziąć na siebie odpowiedzialność. Pamiętaj, że trudniej pozyskać nowego klienta, niż udobruchać obecnego. Nie zrzucaj również odpowiedzialności na księgową, koleżankę, pocztę, awarię techniczną, urlopy pracowników czy cokolwiek innego (nawet, jeśli tak rzeczywiście było). Klienta nie interesuje przez kogo ma teraz kłopoty, on chce, żeby problem został zażegnany.

Kiedy przepraszasz, bądź konkretny i w pełni odpowiedzialny za zaistniałą sytuację.


Ubezpieczenie.com.pl/Ubezpieczeniaonline.pl

Partnerzy

Nasze formularze są dostępne na największych polskich portalach:

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.
(dawniej Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o.)
ul. Sycowska 44
51-319 Wrocław

tel. +48 71 320 71 77
fax +48 71 320 71 74