Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Kultura i dobre zachowanie agenta ubezpieczeniowego

Pierwsze wrażenie, jakie agent zrobi na kliencie jest niezmiernie ważne. Są, bowiem osoby, które, jeśli pierwsze wrażenie jest dalekie od pozytywnego, już nie przekonają się do zalet tej osoby i spotkanie może okazać się nieudane. Poza wyglądem zewnętrznym klient zauważa system jego zachowań. Co to oznacza? To, że nie wystarczy ubrać się w elegancki garnitur, aby zrobić na kliencie dobre wrażenie. Na co zatem należy zwrócić uwagę, aby nie zrazić klienta?

Sposób przywitania się – Przede wszystkim agent musi przedstawić się, wyraźnie podając imię i nazwisko. Dzięki temu klient zobaczy, że ma do czynienia z człowiekiem wychowanym, obytym w towarzystwie i znającym dobre obyczaje. Pamiętaj, że podawanie stanowiska lub tytułu naukowego nie jest dobrze widziane, z pewnością tym nie zaimponujesz klientowi. W przypadku kontaktów telefonicznych również obowiązkowo musisz się przedstawić. Zapraszając klienta do swojej firmy powinieneś go powitać i poprosić by usiadł.

Początek rozmowy – Od pierwszych minut spotkania agent musi zainteresować klienta na tyle, aby doszło do dalszych, właściwych i konkretnych rozmów. Agent powinien mówić wyraźnie, płynnie, nie zastanawiać się zbyt długo, nie zalewać klienta potokiem słów. Rozmowa ma być przede wszystkim miła i spokojna. Dobrze jest utrzymywać kontakt wzrokowy z klientem, nie odwracać wzroku, a już w ogóle nie można skupić swojego zainteresowania np. na przedmiotach leżących na biurku. Każdego klienta należy traktować indywidualnie.

Omówienie produktu – Agent koniecznie musi zrobić wrażenie osoby kompetentnej i przygotowanej do rozmowy. Musi umieć słuchać, zadawać pytania, ale także odpowiadać na pytania klienta.

Zakończenie spotkania – Bez względu na wynik spotkania, agent zawsze uprzejmie kończy rozmowę z klientem. Absolutnie zabronione jest obrażanie się na klienta czy okazywanie zawodu, złości tylko dlatego, że klient nie jest zainteresowany naszą propozycją bądź odważył się powiedzieć kilka krytycznych słów pod adresem prezentowanego produktu. Sposób zakończenia rozmowy i pozostawienie dobrego wrażenia ma istotne znaczenie dla wizerunku agenta na rynku. Na zakończenie spotkania można wręczyć klientowi wizytówkę. Istnieje, bowiem możliwość, że klient za jakiś czas zmieni zdanie i będzie chciał wrócić do rozmowy na temat zakupu ubezpieczenia.

Podziękowania – w dobrym guście jest podziękowanie klientowi za spotkanie, za poświęcony nam czas. Tak to już jest, że ten mały gest może zdziałać bardzo dużo. Ludzie pamiętają kogoś, kto był miły bardzo długo i właśnie z taką osobą chcą robić interesy. Podziękowanie może mieć różne formy – od kartki pocztowej, emaila, bezpośrednio lub telefonicznie. Jak podziękować? Nie należy przesładzać takich podziękowań, wystarczy kilka serdecznych zdań, docenienie tego, że klient zechciał nam poświęcić swój czas, mimo swoich rozlicznych obowiązków. Trzeba pamiętać, aby podziękować za spotkanie najpóźniej w ciągu dwóch czy trzech dni, nie później. Podziękowanie ma być szczere, trzeba uważać, aby nie urazić czymś klienta. Jeśli spotkanie poszło nie po Twojej myśli i klient nie dokonał zakupu ubezpieczenia, nie dzwoń do niego po to, aby mu dogryźć, tylko po to, aby podziękować mu za to, że wysłuchał Twoich argumentów. Nie myl podziękowań z przedłużeniem rozmowy o produktach ubezpieczeniowych i nie namawiaj klienta do zakupu.

Powyżej przedstawione wskazówki stanowią tylko część zasad, jakimi powinien kierować się agent. Agent ubezpieczeniowy to zawód zaufania publicznego, osoba go wykonująca powinna odznaczać się wysoką kulturą osobistą oraz znajomością zasad dobrego wychowania. Klient ma być zadowolony ze spotkania z agentem ubezpieczeniowym, tak by móc skupić się na analizie cech produktu, a nie na analizie błędów, które popełnił agent.

Ubezpieczenie.com.pl/Ubezpieczeniaonline.pl

Partnerzy

Nasze formularze są dostępne na największych polskich portalach:

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.
(dawniej Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o.)
ul. Sycowska 44
51-319 Wrocław

tel. +48 71 320 71 77
fax +48 71 320 71 74