Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Nieudane spotkanie - przeanalizuj swoje błędy

Jeżeli nie udało Ci się sfinalizować transakcji oznacza to, że coś musiało pójść nie tak. Możliwe, że po prostu spotkałeś się z klientem, który nie potrzebuje ochrony ubezpieczeniowej i niezależnie, co byś powiedział i co byś zrobił, nie sprzedałbyś produktu swojej firmy. Możliwe jednak, że klient zachowałby się inaczej i kupiłby ubezpieczenie, gdyby rozmowa przebiegła inaczej.
Możliwe, że popełniłeś błędy, których uświadomienie sobie teraz, pomoże Ci nie popełnić Ci ich w przyszłości. Dzisiaj, zatem proponuje listę, której wypełnienie po każdym spotkaniu, pomoże Ci, Drogi agencie, nie popełniać błędów w przyszłości.

Pytanie Tak Nie
1. Może nie byłem odpowiednio przygotowany?    
- czy znałem poprawne dane klienta    
- czy zaplanowałem rozmowę czy musiałem improwizować    
- czy umiałem zapomnieć o sprzedaży i pomogłem mu kupić    
- czy wykazałem zainteresowanie jego osobą i tym co robi    
- czy nie przerywałem klientowi    
- czy nie wdałem się w sprzeczkę z klientem    
- czy nie byłem zbyt nachalny    
- czy mój wygląd był odpowiedni    
- czy byłem przygotowany na sprzeciw klienta, może nie spodobałem się klientowi    
2. Może klient nie był zainteresowany kupnem?    
- czy odpowiednio wytłumaczyłem mu, czym jest dla niego ubezpieczenie    
- czy od razu zacząłem mówić o jego problemach    
- czy w odpowiedni sposób przeprowadziłem rozmowę tak, aby pozyskać uwagę klienta    
- czy odpowiednio omówiłem kwestie, które interesowały klienta w szczególności    
3. Może klient czegoś nie zrozumiał?    
- czy mówiłem zwięźle i logicznie    
- czy powiedziałem wystarczająco dużo, aby pomóc mu zrozumieć zasady działania ubezpieczeń    
- czy sprowadziłem wszystko do kilku jasno określonych prostych rzeczy    
4. Może klient mi nie uwierzył?    
- czy trzymałem się faktów    
- czy wzbudziłem zaufanie szczerym entuzjazmem    
- czy nie unikałem odpowiedzi na pytania i zastrzeżenia    
- czy poparłem wypowiedzi przykładami, liczbami, dowodami    
5. Może moja strategia była nieprzemyślana?    
- czy uświadomiłem mu potrzeby przed próbą dobicia targu    
- czy zadawałem pytania dając mu szansę przedstawienia własnych poglądów    
- czy koncentrowałem się na sprawach, które najbardziej go interesowały    
- czy upewniłem się co do zgodności opinii w danej sprawie przed przejściem do następnej?    
- czy zdecydowanie poprosiłem o wypełnienie wniosku czy tylko wspomniałem o tym    

Dzisiaj zatem proponuje listę, której wypełnienie po każdym spotkaniu pomoże Ci, Drogi Agencie, nie popełniać błędów w przyszłości. Po dokonaniu analizy spotkania z klientem, możesz zastanowić się, w jaki sposób naprawić ewentualne błędy. Możesz też dodać czwartą kolumnę w powyższej tabeli i tam wpisywać swoje sugestie, co do naprawienia swoich błędów. Wówczas wszystkie dane dotyczące danej rozmowy będziesz miał w jednym miejscu.


Ubezpieczenie.com.pl/ www.ubezpieczeniaonline.pl

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.

ul. Gen. Władysława Sikorskiego 2-8
53-659 Wrocław

tel. +48 22 270 00 44