Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Pisanie artykułów o tematyce ubezpieczeniowej na portale internetowe

Z badań przeprowadzonych przez Gemius (maj 2009 r.) wynika, że 53% ankietowanych internautów w wieku co najmniej 25 lat, zanim wybierze firmę, szuka informacji o ubezpieczeniach w internecie.

Ponieważ korzystanie z sieci w celach zawodowych, informacyjnych czy dla rozrywki to już standard, coraz więcej towarzystw ubezpieczeniowych a także agentów na swoich stronach firmowych oraz na blogach publikuje artykuły edukacyjne przeznaczone dla klientów. Dzięki temu budują pozycję eksperta, z którego usług ludzie zawsze chętnie korzystają. Daje im to poczucie, że zostali obsłużeni w najlepszy możliwy sposób przez osoby o bardzo szerokiej wiedzy ubezpieczeniowej.

Pisanie artykułów, to także możliwość dotarcia do wielu tysięcy osób, czyli forma dobrej, nienachalnej i taniej reklamy, a same treści pomagają w lepszym pozycjonowaniu Twojej strony.

Jakie treści najlepiej umieszczać na swojej stronie:
  • Informacje ogólne o rodzajach ubezpieczeń, a także o tym, jakie jest ich przeznaczenie (dla osób nie posiadających żadnej wiedzy ubezpieczeniowej);
  • Czytelne opisy produktów – ukazanie słabych i silnych stron danego ubezpieczenia, w prosty sposób opisanie najważniejszych elementów z OWU.
  • Historie z życia wzięte – jedna prawdziwa historia warta jest więcej niż tysiące słów teorii.
  • Informacje o promocjach i zniżkach.
  • Wiadomości z rynku – zmiany, projekty ustaw, sondaże, katastrofy (powodzie, huragany etc).
Pomysły możesz czerpać od:
  • Klientów;
  • Publikacji branżowych, informacji przesyłanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe;
  • Stron towarzystw ubezpieczeniowych, gdzie na ogół znajduje się zakładka „Dla prasy”
  • Prasy, informacji PR, newsletterów.
! Pamiętaj jednak, by, korzystając z cudzych tekstów, nie popełnić plagiatu – prawo autorskie obowiązuje również teksty publikowane w sieci. Więcej na ten temat dowiesz się w artykule: Złodziejstwo intelektualne. Prawo autorskie w Internecie.

Zapisuj swoje pomysły i podchwycone tematy, dzięki czemu nie będziesz musiał szukać na siłę natchnienia, gdy zabierzesz się do pisania. Wybierz temat, pozostawiając resztę na przyszłe artykuły.

Pisanie artykułów może wydawać się przerażające, jeżeli nie masz odpowiedniego doświadczenia. Aby uniknąć zniechęcenia, podziel swoją pracę na trzy etapy:
  1. Zrób szczegółowe notatki, wypisz najważniejsze założenia;
  2. Stwórz szablon zwracając uwagę na punkty, które chcesz zaprezentować i kolejność, w jakiej chcesz je wykorzystać;
  3. Korzystając z szablonu, zacznij pisać aż do otrzymania wersji wstępnej artkułu.
Kontakt z czytelnikiem

Pisząc artykuły używaj krótkich zdań i prostego języka. Skomplikowany oraz techniczny język branżowy odstrasza i może zniechęcić do ciebie nie tylko czytelników lecz również klientów. Jeśli musisz użyć branżowego słowa (jak karencja czy franszyza), wytłumacz opisowo co ono oznacza.

Większość osób nie czyta każdego słowa, lecz szuka wybranych informacji „przelatując” tekst wzrokiem. Dopilnuj aby twój artykuł był przejrzysty, używaj punktorów, pogrubienia, podkreślenia tekstu, aby utrzymać zainteresowanie czytelników.

Ubezpieczenie.com.pl/Ubezpieczeniaonline.pl

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.

ul. Gen. Władysława Sikorskiego 2-8
53-659 Wrocław

tel. +48 22 270 00 44