Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Początkujący agencie – czy czujesz, że się narzucasz?

Każdy nowy agent ubezpieczeniowy ma różne obawy związane z nowym zawodem. Zdarzyło mi się spotkać z twierdzeniem, że agenci mają poczucie, że narzucają się osobom, których wybrali na swoich klientów. W czasie rozmowy nie czują się komfortowo, nie czują się pewnie, bliżej im do czucia się jak intruz, a nie jak specjalista, który ma pomóc klientowi w wyborze ubezpieczenia. Takie samopoczucie nie powstaje z winy klienta. Rzadko nowiem się zdarza, aby klient w trakcie rozmowy był niegrzeczny, czy źle traktował agenta. Problem leży w nas samych. I to my musimy zmienić nastawienie do sprzedaży ubezpieczeń.

Kiedy pojawia się negatywne nastawienie?

Specjaliści twierdzą, że pierwsze tygodnie pracy agenta charakteryzuje ogromny entuzjazm. Nie ma wówczas miejsca na negatywne myślenie. Nowi agenci są krótko po szkoleniach, są optymistycznie nastawieni do sprzedaży, poszukują klientów, zaczynają umawiać się na spotkania, sprzedają pierwsze polisy. Kilka tygodni później zaczynają się schody. Agent trafia na klienta, który ma bardzo złe zdanie na temat danego towarzystwa ubezpieczeniowego, ubezpieczeniowego rozmowie przytacza przykłady zasłyszane w sklepie, u znajomej, itp. Młody agent, z powodu małego jeszcze doświadczenia, nie zawsze jest w stanie się obronić. Nie zna sytuacji, o których opowiada klient, zresztą zazwyczaj klient też nie zna ich dokładnie, bazuje na niekompletnych opowieściach. Agent nieprzygotowany na taką rozmowę, może, (chociaż nie musi) zacząć tracić wiarę w siebie i oferowane produkty.
Jest także pewna grupa młodych agentów, którym brakuje przekonania, co do słuszności tego, co proponują. Niektórzy myślą, że klient ma inne możliwości zabezpieczenia i nie dostrzegają korzyści, które uzyskuje on dzięki rozmowie z agentem i w późniejszym etapie, przy wdrażaniu całego programu finansowego łączącego się z ubezpieczeniem. Musisz mieć przekonanie, że Twoje rozwiązanie jest najlepszym sposobem zabezpieczenia ludzi i ich rodzin. Pamiętaj, że Tobie jeszcze nikt nie odmówił, odmawia się, bowiem zawsze tylko sobie i swoim najbliższym.

Jak sobie z tym radzić?

Przede wszystkim agent ubezpieczeniowy musi posiadać wiedzę na temat firmy, w której pracuje i produktów, jakie oferuje swoim klientom. Wiedzę tę powinien ciągle powiększać. Poza tym niezwykle ważna jest umiejętność prowadzenia rozmów z klientami. Z pewnością przyda się tu wiedza z zakresu negocjacji, psychologii, sposobu sprzedaży usług. Agent przygotowany na trudne pytania klienta i na jego obiekcje, nie spanikuje w czasie spotkania i będzie w stanie udzielić klientowi pełnych informacji dotyczących interesującej go sprawy. Agent musi pamiętać, że jest specjalistą w swojej dziedzinie. Pewność siebie spowoduje, że nie będzie czuł się jak intruz, a jak doradca.

Kilka rad na koniec
  1. Jeśli poczułeś się zniechęcony do pracy, jaką wykonujesz zacznij czytać publikacje motywujące.
  2. Nie słuchaj „rad” pesymistów, którzy „chcąc dobrze” zniechęcają Cię do pracy.
  3. Kontaktuj się z bardziej doświadczonym agentem, korzystaj z jego wiedzy i porad.
  4. Bądź przekonany, że reprezentujesz najlepszą na rynku firmę i sprzedajesz świetne produkty.
  5. Po jednym nieudanym spotkaniu nie zniechęcaj się, najlepiej umów się od razu na kolejne spotkania.
  6. Jeśli czułeś się podczas spotkania niekomfortowo z powodu swojej niewiedzy, szybko ją zdobądź. Nie będziesz się stresował na kolejnym spotkaniu.

    Ubezpieczenie.com.pl/Ubezpieczeniaonline.pl

Partnerzy

Nasze formularze są dostępne na największych polskich portalach:

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.
(dawniej Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o.)
ul. Sycowska 44
51-319 Wrocław

tel. +48 71 320 71 77
fax +48 71 320 71 74