Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Pomoc dla agenta - Słowa i zwroty wytrychy - część 1

W najbliższych trzech artykułach zaprezentowane zostaną słowa i zwroty, których zastosowanie pozwoli na ożywienie Waszej prezentacji handlowej. Są to tak zwane „słowa-wytrychy” obliczone przede wszystkim na wzbudzenie emocji, poruszenie klienta oraz uzyskanie akceptacji dla Waszej oferty.

Odpowiednie zwroty i reakcje, jakie powinny zostać użyte przez agenta ubezpieczeniowego zostały podzielone na trzy grupy, w zależności od fazy, w jakiej znajduje się agent z klientem.

Będą to następujące fazy:

1. Faza nawiązywania kontaktu
2. Faza rozmowy handlowej
3. Faza dobijania targu

W tej części:

      FAZA NAWIĄZYWANIA KONTAKTU


Lp. Słowa wytrychy
 1.  
Czy ocenił Pan swoją obecną polisę pod kątem zgodności z własnymi oczekiwaniami? Często bywa tak, że Twój potencjalny klient kiedyś wykupił polisę na życie, obecnie nie bardzo już pamięta, co jego polisa zawiera. Albo wykupił polisę z niewielką sumą ubezpieczenia, obecnie jest odpowiedzialny nie tylko za siebie i suma ubezpieczenia jest po prostu zbyt niska. Umiejętnie pokierowana rozmowa może uświadomić potencjalnemu klientowi, że posiada polisę, która nie odpowiada jego oczekiwaniom i potrzebom.
 2.  
Czy polisa gwarantuje wszystkie świadczenia, jakich się Pan spodziewa? Często jest tak, że ubezpieczony jest przekonany, że jego dotychczasowa polisa gwarantuje kompleksową ochronę, albo buduje kapitał na przyszłość, a w rzeczywistości jest odwrotnie. Dlatego uświadomienie klienta może być dobrym pretekstem do zainicjowania spotkania.
 3.  Czy świadczenie w razie Pana śmierci zostanie przekazane właściwej osobie? Możliwe, że klient nie zdaje sobie sprawy z możliwości dokonania zmiany uposażonego, lub jego życie od czasu zakupu ubezpieczenia tak się zmieniło, że powinien obecnie dokonać zmiany uposażonych.
 4.  
Czy chciałby Pan już teraz zagwarantować swoim najbliższym jasną przyszłość? Odwołanie się do potrzeb bliskich klienta, a nie tylko samego klienta, może okazać się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę, gdyż poprzez wykupienie polisy na życie to właśnie życie bliskich klienta ma być zabezpieczone. O ile potencjalny klient może nie wykazać zainteresowania ubezpieczeniem dla siebie, to zapewnienie ochrony ubezpieczeniowej bliskim może go zainteresować.
 5.  
Czy wie Pan, jakie świadczenie emerytalne gwarantuje Pańska obecna polisa? Bardzo często posiadacze polis ubezpieczeniowych są przekonani, że ich polisa buduje im dość okazały kapitał na przyszłość. Nie są świadomi faktu, że spora część ich pieniędzy przeznaczana jest na ochronę życia, czyli nie ma nic wspólnego z dożyciem i z kapitałem.
 6.  
Codziennie śmierć upomina się o pewne osoby, a pewnego dnia upomni się o wszystkich. Mogę być ostatnim doradcą ubezpieczeniowym, z którym Pan rozmawia. Argument dość brutalny, ale niestety prawdziwy. Tłumaczenie się, że jest jeszcze czas na porozmawianie o ubezpieczeniu i w rzeczywistości odwlekanie tego w nieskończoność, jest zachowaniem mało odpowiedzialnym.
 7.
 Czy jeżeli oszczędziłby Pan w okresie następnych 5 lat tyle, ile w ciągu ostatnich 5 lat, to byłby Pan zadowolony? Podjęcie tematu oszczędzania to dobry sposób na skłonienie klienta do myślenia. Posiadanie polisy na życie wymusza systematyczne odkładanie pieniędzy, a fakt, że nie są one dostępne tak łatwo, jak np. środki na koncie bankowym, daje większą szansę na uzbieranie okazalszej sumy.
8. 
 Czym kierował się Pan wykupując ubezpieczenie, które posiada Pan obecnie? Pytanie to pozwoli na rozpoczęcie dyskusji z klientem, a może także na uświadomienie klientowi, że kupił polisę, która nie odpowiada jego wymaganiom, co w rezultacie może doprowadzić do spotkania i wykupienia innej polisy.
 9.
 Może Pan stwierdzić „Ja tego nie potrzebuję”, ale czy wolno Panu powiedzieć „My tego nie potrzebujemy”? Jak już zostało wspomniane, odwołanie się do potrzeb bliskich może mieć wpływ na to, czy nasz rozmówca zgodzi się na spotkanie. Każdy odpowiedzialny człowiek chce, bowiem jak najlepiej zabezpieczyć swoją rodzinę.


Ubezpieczeniaonline.pl/Ubezpieczenie.com.pl

Partnerzy

Nasze formularze są dostępne na największych polskich portalach:

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.
(dawniej Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o.)
ul. Sycowska 44
51-319 Wrocław

tel. +48 71 320 71 77
fax +48 71 320 71 74