Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Pomoc dla agenta - Słowa i zwroty wytrychy - część 2

W trzech artykułach prezentujemy słowa i zwroty, których zastosowanie pozwoli na ożywienie Waszej prezentacji handlowej. Są to tak zwane 'słowa wytrychy', obliczone przede wszystkim na wzbudzenie emocji i które mają za zadanie pomóc poruszyć klienta oraz uzyskać akceptację dla Waszej oferty.

Odpowiednie zwroty i reakcje, jakie powinny zostać użyte przez agenta ubezpieczeniowego zostały podzielone na trzy grupy, w zależności od fazy, w jakiej znajduje się agent z klientem. Poniżej omówiona zostanie druga faza, czyli faza rozmowy handlowej.

FAZA ROZMOWY HANDLOWEJ

Lp. Słowa wytrychy
1.
Ubezpieczenie na życie wcale nie odbiera pieniędzy rodzinie. Zapewnia ono środki na przyszłość, w chwili, kiedy są one najbardziej potrzebne. Argument może zostać użyty w momencie, gdy klient użyje wymówki typu, że szkoda pieniędzy na ubezpieczenie, że to kolejne opłaty, które nadszarpną budżet rodziny, itp.
2.
35-letni mężczyzna może mieć nawet 30 lat na zgromadzenie oszczędności, ale równie dobrze może mu zostać 30 dni na to, aby zabezpieczyć rodzinę. Nikt nie zna, bowiem dnia swojej śmierci, nikt nie jest w stanie przewidzieć czy stanie mu się jakiś wypadek, można planować oszczędzanie pieniędzy np. w banku, jednak to polisa na życie daje zabezpieczenie niezależnie od tego jak długo już oszczędzasz.
3.
Ubezpieczenie na życie jest najlepszym wyrazem miłości człowieka do swoich bliskich. Pokazuje, bowiem, że troszczyłeś się o swoich bliskich w ciągu całego swojego życia, ale też pomyślałeś o ich zabezpieczeniu w razie, gdyby Ciebie zabrakło.
4.
Ubezpieczenie na życie to jedyna forma umożliwiająca sporządzenie testamentu jeszcze przed zarobieniem pieniędzy, które są w nim dzielone.
5.
Jeśli Pan umrze to zabraknie trzech rzeczy – męża, ojca i pieniędzy. Pierwsze dwie są nie do zastąpienia. Mogę jednak pomóc, jeśli chodzi o tę trzecią. Żadna polisa na życie nie zwróci człowieka, pozostanie tęsknota, smutek, żal za osobą, która odeszła, ale dzięki polisie na życie oszczędzisz im zmartwień związanych z brakiem środków na życie.
6.
Na wypadek śmierci bank wypłaca tyle ile faktycznie Pan oszczędził.Towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaca tyle, ile chciałby Pan oszczędzić. Różnice między oszczędzaniem w banku, a oszczędzaniem na polisie można zacząć od tego właśnie zdania.
7.
Z jakim skutkiem oszczędzał Pan przez ostatnie kilka miesięcy? Czy uważa Pan, że te same metody pozwolą Panu zaoszczędzić na przyszłość większą kwotę pieniędzy? Oszczędzanie na polisie wymusza systematyczność, dzięki temu możesz regularnie odkładać równe sumy pieniędzy.
8.
Ubezpiecza Pan swój samochód, dom, czy rzeczy materialne są ważniejsze niż życie i zdrowie? Ubezpieczenie samochodu lub domu jest bardzo często dla klienta ważniejsze i bardziej oczywiste niż zabezpieczenie siebie i dzieci. Oznaczałoby to, że bardziej od bliskich klient ceni rzeczy materialne. Warto mu uzmysłowić, co powinno być na pierwszym miejscu.
9.
Rodzina, która potrzebuje domu, gdy Pan z nią jest, potrzebować go będzie dwa razy bardziej, gdy Pana zabraknie. Ubezpieczenie na życie czy zabezpieczenie kredytu polisą może uchronić rodzinę przed stratą domu, samochodu i innych wartościowych rzeczy, które w przypadku problemów finansowych należałoby sprzedać.
10.
Śmierć to nagła potrzeba pieniędzy – ubezpieczenie na życie to nagłe pieniądze w potrzebie.
11.
Pańskie dziecko może mieć prawo do dobrego wykształcenia, ale tylko pieniądze pozwolą z niego skorzystać. Każdy rodzic marzy o tym, aby zapewnić dziecku jak najlepsze wykształcenie i start w dorosłe życie. Jako agent masz obowiązek uświadomić klientowi, że nawet, jeśli dziecko jest jeszcze bardzo małe, już teraz można odkładać na jego przyszłość, a przy okazji zabezpieczyć jego byt w razie, gdyby zostało samo.
12.
W dniu swoich 65 urodzin człowiek jest szczęśliwy, że wykupił ubezpieczenie, albo smutny, że tego nie zrobił. Aby powiedzenie „mądry Polak po szkodzie” nie dotyczyło w przyszłości Waszego klienta, warto zrobić wszystko, aby pokazać mu możliwości, jakie dają produkty ubezpieczeniowe.
 13.
 
Pyta mnie Pan, „Jakiej wysokości ubezpieczenia potrzebuję”. Niech Pan zada pytanie ile pieniędzy zabezpieczenia potrzebuje moja rodzina. Nie wolno narzucać klientowi wysokości sumy ubezpieczenia, należy wyjaśnić mu jak ważne jest określenie prawidłowej sumy ubezpieczenia, wskazanie, że to on i jego rodzina muszą o tym zadecydować.
 14.
 
Jeśli nie ma Pan bogatych krewnych, jedyne pieniądze, jakie Panu zostaną na starość, to te, których nie wyda Pan dzisiaj.
15.   
Jest jedna rzecz gorsza niż dom bez matki – matka bez domu. Są to typowe zwroty działające na emocje klienta. Jednak nie są one pozbawione prawdy. Jeśli agent uświadomi klientowi, jak ważną funkcję pełni polisa na życie, istnieje szansa, że klient poważniej i z większym zaangażowaniem potraktuje rozmowę z agentem.


www.ubezpieczeniaonline.pl, www.ubezpieczenie.com.pl

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.

ul. Gen. Władysława Sikorskiego 2-8
53-659 Wrocław

tel. +48 22 270 00 44