Jesteś tu pierwszy raz?
Jak to działa? Założ konto
Ponad 1000 formularzy miesięcznie!

Pomoc dla agenta - Słowa i zwroty wytrychy - część 3

W trzech artykułach zaprezentowane zostały słowa i zwroty, których zastosowanie pozwoli na ożywienie Waszej prezentacji handlowej. Są to tak zwane słowa wytrychy, obliczone przede wszystkim na wzbudzenie emocji i które mają za zadanie pomóc poruszyć klienta oraz uzyskać akceptację dla Waszej oferty.

Odpowiednie zwroty i reakcje, jakie powinny zostać użyte przez agenta ubezpieczeniowego zostały podzielone na trzy grupy, w zależności od fazy, w jakiej znajduje się agent z klientem. Do omówienia pozostała nam ostatnia, trzecia faza, czyli faza dobijania targu.


FAZA DOBIJANIA TARGU

Lp. Słowa wytrychy
1.
Czy chce Pan, aby kiedykolwiek Pańskie dzieci cierpiały tylko, dlatego, że nie zrobił Pan czegoś, co mógł Pan zrobić? Czy wie Pan jak długo jeszcze będzie się Pan cieszył dobrym zdrowiem? Odwołanie się do dzieci klienta może bardzo skutecznie go poruszyć. Nawet, jeśli był sceptycznie nastawiony do ubezpieczenia, może się zdarzyć, że jeszcze raz przemyśli swoją decyzję.

2.

Jak długo będzie się Pan wahał? Czy aż do momentu, w którym Pana wiek nie pozwoli na wykupienie ubezpieczenia? Bardzo często klienci odkładają decyzję o zakupie ubezpieczenia twierdząc, że mają jeszcze na to dużo czasu. Należy zwrócić klientowi uwagę na to, że z każdym rokiem ubezpieczenie będzie go więcej kosztowało.
3.
Jeśli jest Pan jedynym żywicielem rodziny, brak ubezpieczenia odbije się przede wszystkim na wdowie po Panu i osieroconych dzieciach. Warto zwrócić klientowi uwagę na to, aby nie zachowywał się egoistycznie. Ubezpieczenie na życie to przede wszystkim zabezpieczenie dla tych, którzy zostają. A każda osoba, będąca głową rodziny, powinna myśleć nie tylko o sobie, ale przede wszystkim o swojej rodzinie.

4.

Co jest łatwiejsze dla Pana i Pana rodziny? Zrezygnować z kilku dóbr teraz, czy zrezygnować ze wszystkiego w przyszłości? Nie ma co ukrywać, że wykupienie ubezpieczenia wiąże się z dodatkowym obciążeniem budżetu domowego. Jednak należy uświadomić klientowi, czy lepiej zrezygnować z kilku drobiazgów teraz, drobiazgów, które nie są aż tak niezbędne do życia, czy w przyszłości być zmuszonym do biednego życia.
 5.  
Jeżeli już w tej chwili ciężko jest przeżyć z Pańskiej pensji, to jak Pana rodzina poradzi sobie bez niej? Wymówka związana z małymi zarobkami jest często stosowana wśród klientów. Skoro teraz klient zarabia tak mało, że nie chce wykupić ubezpieczenia, to jak będzie w przyszłości? Niezwykle ważne jest nakłonienie klienta do tego, aby zaczął myśleć nie tylko o dniu dzisiejszym, ale też o przyszłości.
  6.  
Człowiek, który nie zabezpiecza spłaty kredytu idzie o zakład ze swoją rodziną, że będzie żył tak długo aż go spłaci? Czy Pańska rodzina może sobie pozwolić na tego typu zakład? Jeżeli klient wziął lub w najbliższym czasie ma zamiar wziąć kredyt, warto wykorzystać tą wiedzę i wyjaśnić mu jak ważne jest wykupienie polisy pod zabezpieczenie kredytu.
 7.
 Argumenty przeciwko wykupieniu polisy na życie są przekonywujące dla wszystkich, oprócz wdowy.
 8.  
Dzień wczorajszy nie wróci, jutrzejszy może nie nadejść. Na wykupienie ubezpieczenia zostaje tylko dzisiejszy.
 9.  
Nad ciężkim losem dziecka użali się matka, nad ciężkim losem chłopca użali się dziewczyna, ale nad ciężkim losem starca nie ma się komu użalić. Trudno jest myśleć o starości i samotności, jeśli jest się młodym, ma się bliskich, przyjaciół i ciekawe życie. Ale właśnie teraz powinno się zadbać o swoją starość. Ona też może być kolorowa, ale o tym decydujemy wyłącznie my.


Prezentowane słowa i zwroty mają na celu zadziałanie emocjonalne, tak, aby klient został w pewnym sensie zmuszony do myślenia o swojej przyszłości i o przyszłości swoich bliskich. Klient odmawiający spotkania z agentem ubezpieczeniowym zwykle nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest posiadanie ubezpieczenia na życie. Zanim agent przejdzie do konkretów, do prezentowania produktów swojego towarzystwa ubezpieczeniowego, może dzięki zwrotom tego typu skupić na sobie większą uwagę klienta.

Ubezpieczeniaonline.pl/Ubezpieczenie.com.pl



Partnerzy

Nasze formularze są dostępne na największych polskich portalach:

Kontakt

Ubezpieczenia online.pl Rankomat Sp. z o.o. Sp. k.
(dawniej Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o.)
ul. Sycowska 44
51-319 Wrocław

tel. +48 71 320 71 77
fax +48 71 320 71 74